2009年9月5日 星期六

我們的婚紗照入選 SchMap 2009 第八版 威尼斯指南 Venice Guide

我們的婚紗照入選 SchMap 2009 第八版 威尼斯指南 Venice Guide

SchMap網址:http://www.schmap.com/

Hotel Al Ponte Mocenigo (可以把地圖下載到iPhone喔)
http://www.schmap.com/venice/lodging_moderate/#p=368262&i=368262.jpg



===========================

2009.09.05 這天我突然在Flickr的訊息箱中收到一封通知函。

===========================

2009.08.20這天我發現在我的Flickr Message Box裡多了一封mail。

我打開這封mail後看到一大堆英文字,嗯嗯~公司的英文信都我看不完了,更遑論是我自己的Flickr信箱呢?可能是廣告信吧~我想

我隨便看了幾個字,嗯~大概就是什麼照片請求要連結到他們的網站之類的吧~我想可能是某個Flickr的Group,想將這張照片連結進他們的group裡吧~這個之前我有收過類似的。

我點了裡面的連結到某個網頁,看到這個網頁裡有連結這張我們的婚紗照~我點選同意刊登的按鈕後就關閉了這個網頁。

之後這封mail我就懶得繼續往下看下去,隨便看了幾個字就草草關閉這封mail了。

===========================

約兩週後,我突然又在我的Flickr裡發現了這封mail。

打開一看,哇!我們的婚紗照被放進 SchMap 的第八版威尼斯旅館指南!

好開心喔!我趕緊通知這張照片的攝影師~菲琳紗苑 的 高Sir。

厲害啦~~~高Sir果然是大師級的攝影強者! 我真的太佩服高Sir啦!

就是這張我跟小呱牛的婚紗照被放進SchMap威尼斯指南。



以下是當時SchMap寄給我的通知函。
(我用Google整篇翻譯,可惜Google的中文翻譯還不是很強。不過大概看的懂就好囉~)

===========================

Hi, Cooper
I am writing to let you know that one of your photos has been short-listed for inclusion in the eighth edition of our Schmap Venice Guide, to be published mid-September 2009.

www.schmap.com/shortlist/p=69618921N00/c=SL1302796

Clicking this link will take you to a page where you can:
i) See which of your photos has been short-listed.
ii) Submit or withdraw your photo from our final selection phase.
iii) Learn how we credit photos in our Schmap Guides.
iv) Browse online or download the seventh edition of our Schmap Venice Guide.

While we offer no payment for publication, many photographers are pleased to submit their photos, as Schmap Guides give their work recognition and wide exposure, and are free of charge to readers. Photos are published at a maximum width of 150 pixels, are clearly attributed, and link to high-resolution originals at Flickr.

Our submission deadline is Thursday, August 27. If you happen to be reading this message after this date, please still click on the link above (our Schmap Guides are updated frequently - photos submitted after this deadline will be considered for later releases).

Best regards,

Emma Williams,
Managing Editor, Schmap Guides
www.schmap.me/ewilliams

您好 庫珀,
我寫信,讓你知道,有你的照片已經入圍列入第八版的Schmap威尼斯指南,將刊登在9月中旬2009年。
www.schmap.com/shortlist/p=69618921N00/c=SL1302796 點擊此鏈接將帶您到一個網頁,

您可以:
1)查看你的照片已經入圍。
2)提交您的照片或退出我們的最終選擇階段。
3)了解我們如何在我們的信貸照片Schmap指南。
4)網上瀏覽或下載的第七版的Schmap威尼斯指南。
雖然我們沒有提供支付出版,許多攝影師都高興地向他們的照片,作為Schmap指南給他們工作的認同和廣泛接觸,並免費向讀者。
照片刊登在最大寬度為 150像素,顯然是由於,並鏈接到高分辨率Flickr中原件。
我們的截止報名日期為2009年8月27日。如果你碰巧閱讀此郵件在此日期後,請仍然點擊上面的鏈接(我們Schmap指南經常更新-照片在此期限之後提交的將被視為對更高版本)。

最好的問候,

艾瑪威廉姆斯,
總編Schmap指南
www.schmap.me / ewilliams

===========================

Hi Cooper,

I am delighted to let you know that your submitted photo has been selected for inclusion in the newly released eighth edition of our Schmap Venice Guide:

Hotel Al Ponte Mocenigo
www.schmap.com/venice/lodging_moderate/p=368262/i=368262.jpg

If you use an iPhone or iPod touch, then this same link will take you directly to your photo in the iPhone version of our guide. On a desktop computer, you can still see exactly how your photo is displayed and credited in the iPhone version of our guide at:

Hotel Al Ponte Mocenigo
www.schmap.com/?m=iphone#uid=venice&sid=lodging_moderate&p=368262&i=368262

Finally, if you have a blog, you might also like to check out the customizable widgetized version of our Schmap Venice Guide, complete with your published photo:

www.schmap.com/guidewidgets/p=69618921N00/c=SL1302491

Thanks so much for letting us include your photo - please enjoy the guide!

Best regards,

Emma Williams,
Managing Editor, Schmap Guides
www.schmap.me/ewilliams

您好庫珀

我很高興地通知您,您所提交的照片已被選定為列入新推出的第八版的Schmap威尼斯指南:

Hotel Al Ponte Mocenigo
www.schmap.com/venice/lodging_moderate/p=368262/i=368262.jpg

如果您使用的iPhone或iPod touch,那麼相同的鏈接將帶您到您的照片直接在iPhone版的指南。在台式計算機上,你仍然可以清楚地看到你的照片是如何顯示和記在iPhone版的指南:

Hotel Al Ponte Mocenigo
www.schmap.com/?m=iphone#uid=venice&sid=lodging_moderate&p=368262&i=368262

最後,如果你有一個博客,你可能也想簽出定制widgetized版本的Schmap威尼斯指南,完成您發布的照片:

www.schmap.com/guidewidgets/p=69618921N00/c=SL1302491

非常感謝您讓我們有你的照片-請欣賞指南!

最好的問候,

艾瑪威廉姆斯,
總編Schmap指南
www.schmap.me / ewilliams

2 則留言:

提到...

太酷了, 酷董和酷酷嫂是台灣之光啊~

Toscana Rosemary & Cooper 提到...

謝謝部長的讚美~~好害羞啊.....